My log book summary

Monday 6 December 2010

Hairan dan KENAPA?





Lama dah saya duk guna Prepaid Broadband, maklumlaa saya ni org susah, dah tu pulak nama pulak kena black list dlm TELCO. Nak tak nak kena guna prepaid lah baru dapat apa yang saya nak. Apa yang saya nak? Saya nak internet access, tak kira laa apa cara sekali pun. Sekarang yang termampu ialah dengan Hotlink Prepaid Broadband, sekali access RM25.00 untuk 7 hari. Tapi tak kisah laa.. mahal sikit pun, janji dapat acess dan dapat perkhidmatan seperti yang diharapkan. Walaupun ada sesekali tu dia buat hal dan buat saya menanggung kerugiaan. Itulah dinamakan risiko internet di Malaysia.





Apa yang menghairankan saya ialah pakej baru yang ditawarkan oleh Hotlink, ialah pakej access 30 hari dengan harga RM58.00 sahaja. Bagi saya harga tidak menjadi masaaalah, itu kacang aje. Cuma saya sangsi dengan limit bandwith yang ditawarkan itu. Cuba perhatikan, access 7 hari limit yang diberi adalah 2000MB bagi saya jumlah ni ciput-ciput dah. Dengan senang nak kata, tak cukup!!!! 7 hari dengan 2000MB memang tak cukup. Cuba tengok access untuk 30 hari, barapa limit yang diberikan? 1500MB hahaha makin kecik. Access dapat banyak hari, harga bertambah, tapi bandwith limit pulak kurang. hahaha lawak laa sekali pikir.



So.. saya nak tanya laa, siapa yang perancang plan ini? Dia tak fikir ke keperluan pelanggang dia? Heran saya... heran... Kalau dia bagi 3000MB pun kira dah ok dah tu. Tapi ini 1500MB hahaha lawak kan ... entah2 yang bekerja dalam MAXIS tu semua org yang lawak2 ke?

No comments: